قیمت فروش کود مرغی مایع خارجی و ایرانی

کود مرغی مایع خارجی

کود مرغی مایع خارجی با قیمت فروش بسیار بالاتری به نسبت مدل ایرانی آن در سراسر ایران عرضه می گردد. در واقع این قیمت گرانتر به دلیل کیفیت بالاتر نیست. بلکه در کشور خودمان تولید کننده گان بسیاری، کود مایع مرغی را با کیفیت عالی تولید کرده و در بازار عرضه میکنند.

کود مرغی مایع خارجی

اما کود مرغی مایع خارجی به دلیل مسائل گمرکی، ترخیص کالا و افزایش دلار و عبور از چندین واسطه وقتی به دست مصرف کننده میرسد قیمت چند برابری پیدا میکند. برخی خریداران هم تصورشان بر این است که چون کود خارجی هست مرغوبیت بیشتری دارد و قیمت گرانتر آن به دلیل کیفیت آن است. به همین دلیل راغب به خرید کودهای خارجی هستند. غافل از اینکه کود مرغی مایع تولید شده توسط تولید کننده گان ایرانی نیر کیفیتی مشابه دارند. و فقط پول بیشتری بابت کود با عنوان خارجی بودن میدهند.

کود مرغی مایع خارجی

ترکیبات کود مرغی مایع خارجی

همانطور که میدانید کود مرغی شامل ترکیبات مختلفی است که برای رشد تمامی محصولات زراعی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد از جمله:
• ازت
• فسفر
• کلسیم
• منیزیم
• آهن

یکی از مهمترین این عناصر موجود در کودهای مرغی مایع، میزان ازت آن می باشد. که مهمترین عنصر غذایی برای تقویت محصولات زراعی و همینطور درختان است و میتواند رشد رویشی گلدهی و میوه دهی و در نهایت عملکرد محصول را بالا ببرد.
ازت در ساخت ترکیبات مانند پروتئین ها و اسید های آمینه و کربوهیدرات ها بسیار نقش دارد. از طرفی برای گیاهانی چون سیب زمینی یک گیاه غده ای است و به میزان زیادی کربوهیدرات و انرژی برای رشد نیاز دارد. بهترین کود برای آن میتواند کود مرغی مایع باشد. که می تواند با توجه به اثرات بالا و تمامی مواد مغذی که دارد موجب رشد بیشتر غده های سیب زمینی و از طرفی نیز بالا رفتن کیفیت غده های سیب زمینی گردد.

کود مرغی مایع خارجی

انواع کود مرغی

انواع مختلفی از کود مرغی برای زراعت مورد استفاده قرار می گیرد از جمله:
• کود مرغی پوسیده شده
• کود مرغی گرانوله
• کود مرغی مایع

هرکدام از انواع کود مرغی را در زمان های خاصی از کشت به خاک می افزایند. در نهایت تمامی این شکل های کود مرغی برای تمامی محصولات کشاورزی به خصوص محصول پرمصرفی مانند سیب زمینی می تواند بسیار پرکاربرد باشد.

کود مرغی مایع خارجی

مزایای کود مرغی مایع

استفاده از کود مرغی مایع برای کشاورزان بسیار راحت تر می باشد و کشاورز می تواند به دفعات مختلف در مراحل رشد کود مرغی مایع خارجی یا ایرانی را به وسیله آب آبیاری به مزرعه خود بیافزاید.
این امر موجب افزایش فروش کود مرغی مایع به خصوص برای کشاورزانی که دارای کشت گباهان پرتوقعی مثل سیب زمینی گوجه، خیار و … هستند شده است. همین طور که می دانید کود مرغی مایع ایرانی دارای قیمت های بسیار پایین تری نسبت به سایر انواع کود می باشد. و در عین حال راندمان افزایش محصول را به صورت قابل توجهی بالا میبرد.

کود مرغی مایع خارجی

فروش کود مرغی مایع خارجی و ایرانی

در بالا اشاره کردیم که مهمترین دلیل اختلاف قیمت کود مرغی مایع خارجی با ایرانی افزایش ارزش دلار و طی کردن تمام مسیرها و هزینه های حمل و نقل کود از کشوری دیگر به ایران و توزیع آن در شهرهای مختلف برای مصرف کننده گان می باشد و در نهایت از نظر کیفیت و بازدهی نه تنها تفاوت زیادی دیده نشده، بلکه کودهای مایع مرغی تولید شده در داخل زیر نظر کارشناسان کشاورزی،با توجه به نوع اقلیم آب و خاک کشورمان و از مواد اولیه مرغوبی تهیه میشوند که میتوانند به خوبی موجب غنی سازی خاک و گیاه شوند.

در عین حال کود مایع مرغی ایرانی با حذف تمام واسطه ها و پخش مستقیم از درب کارخانه از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار هستند که در حد وسع تمامی کشاورزان عزیز می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *