قیمت فروش کود محرک رشد برنج

کود  محرک  رشد برنج باید دارای مواد معدنی و مغذی باشد که هم از نظر کیفیت و هم از نظر مقدار مناسب باشد. برای همین برای کود دهی برنج باید  با برنامه ریزی دقیق پیش بروید، در این برنامه ریزی دقیق باید کود مناسب و ارگانیکی دست پیدا کنید. چند نوع کود وجود دارد مانند کود پتاسیمی کود حاوی عناصر ریز مغز کود های زیستی و …. ذکر شده است.

قبل از کشت برنج ساق دهی و پنجه زنی و… از کود استفاده میکنند کود برای ریشه و ساق برنج بسیار مفید بوده است.

قیمت فروش کود محرک رشد برنج

بررسی مصرف کودهای بیولوژیکی در گیاهان

بررسی مصرف کودهای بیولوژیکی در گیاهان بهترین کود محرک کودی 

گیلان بزرگترین تولید کننده برنج در ایران است.گیلان دارای ۴۳۸ هزار هکتار زمین کشاورزی است که ۲۳۸ هزار هکتار آن برای کشت برنج استفاده می شود. در خاک های شور مصرف کود های گوگردی و کود های اسیدی یا اوریکس تکرار و توصیه می شود.

برای حل شدن بهتر کود و سموم پودری ابتدا ان هارا در یک گلن پنج لیتری کم کم ریخته و باهم قاطی می کنند، و بعد به تانکر مرکزی انتقال داده می شود بهترین زمان برای کود پاشی غروب و یا اویل صبح می باشد برای  قاطی چند کود و سم ابتدا ان را امتحان کرده و سپس آن را می پاشند.

مهم ترین عامل در رشد برنج با توجه به انواع مختلف برنج قبل از مصرف کود باید زمین را آماده کرد.

کود باقی مانده گیاهانی است که بعد از برداشته شدن محصول قسمتی از ان درون خاک باقی می ماند و باعث حاصل خیزی خاک می شود مانند سبوس ها برگ ها و  باقی مانده ریشه ها.
 در یکی از شهر های افریقایی توانسته اند با استفاده از کود مناسب یک کشت ۲  تنی را به ۶  تن  در هکتار برسانند.

تولیدی بهترین کود محرک رشد برنج در ایران

تولیدی بهترین کود محرک رشد برنج در ایران ۱۵ تا ۲۰ روز آب زیر بوته ها می ماند تا بعد از دو هفته آبیاری  منظم  و بستن سر و ته زمین بعد آبیاری در حد یکی دو روز تا ترک مویی برای خروج گازهای مضر از زمین ضروری است و وجود آب در زمان گلدهی در زیر بوته ها الزامی می باشد.


برنج انوع مختلفی دارد برنج تایلندی برنج هندی و برنج ایرانی که برنج ایرانی دارای عطر و بوی متفاوتی است. در همین رو باید در مصرف کود های مختلف دقت لازم را کرده و بهترین کود را به محصولات خود زده کود مخصوص برنج باعث افزایش مقاومت در برابر اتفاق  ها محیطی در گیاه می شود.

برای دریافت و تهیه یک کود ارگانیک و ممتاز به شما پیشنهاد میکنم با مشاورین ما تماس گرفته و آن را دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *