قیمت روز کود محرک رشد گیاه ایرانی

کود محرک رشد گیاه، با توجه به نیاز خاک به کمک عناصر مختلفی و با روش های شیمیایی یا ارگانیک تولید می شوند. قیمت روز انواع کود محرک رشد گیاه در نمونه ‌های ایرانی یا وارداتی بسته به کیفیت مواد اولیه تولیدی این محصولات متفاوت خواهد بود.

قیمت روز کود محرک رشد گیاه ایرانی

زمان و مقدار استفاده از کود محرک رشد گیاه

زمان و مقدار استفاده از کود محرک رشد گیاه همان طور که مستحضر هستید گیاهان برای رشد و ادامه حیات علاوه بر آب به خاک غنی از عناصر مختلف نیازمند هستند که این خاک غنی از طریق استفاده از کود های شیمیایی یا غیر شیمیایی تامین می شود.

کود ها در نمونه های مختلفی به عنوان کود محرک رشد گیاه به مشتریان معرفی می شوند که زمان و مقدار استفاده از آنها برای رشد گیاهان مختلف، متفاوت خواهد بود.

 کود ها دارای عناصر مختلفی هستند که از نظر ساختاری در دو دسته تقسیم بندی می شوند: 

  1. کود های حاوی عناصر متحرک
  2. کود های حاوی عناصر غیر متحرک

نیتروژن، منیزیم، فسفر و پتاسیم جزو عناصر محرک هستند و توانایی بسیار زیادی در ایجاد تحرک در بافت‌ های گیاهان دارند.  در صورتی که اعداد در اثر کمبود این عناصر برگ های پایینی گیاهان تحت تاثیر قرار می گیرد و  رشد خوبی نخواهد داشت.

عناصر غیر متحرک شامل کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، گوگرد و آهن است که توانایی حرکت درون گیاه را ندارند و علایم کمبود آنها معمولاً در قسمت های بالایی و برگ های تازه روییده شده قابل مشاهده است.

از نظر متخصصین صنعت کشاورزی کود های حاوی عناصر متحرک به عنوان کود معجزه گر شناسایی شدند و می ‌توانند تاثیرات مثبت بر افزایش کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی داشته باشند. توجه به زمان و مقدار استفاده از انواع کود های محرک بر روی رشد بهتر گیاهان و در نتیجه باردهی آنها تأثیر بسیار زیادی دارند.

فروشنده عمده انواع کود محرک رشد گیاه

فروشنده عمده انواع کود محرک رشد گیاه فروشنده عمده انواع کود محرک رشد گیاه، این محصولات را در بسته بندی های مختلف به مشتریان ارائه می دهد. همان طور که در مبحث قبلی اشاره کردیم کود ها دارای نمونه های متفاوتی هستند که از نظر عناصر تولیدی با یکدیگر متفاوت می باشند.

در راستای استفاده از عناصر متفاوت برای تهیه انواع کود محرک این محصولات به صورت مایع و یا پودری به بازار ارائه داده می شوند. به عنوان مثال کود فولیکول به عنوان نوعی کود محرک رشد گیاه در بازار به صورت مایع یا پودری قابل عرضه است که قیمت آن در نمونه های متفاوت، مختلف اعلام می شود.  قیمت کود فولیکول در راستای کیفیت عناصر مورد استفاده در تولید آن و روش تولید آن مشخص می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *