هزینه و شرایط نگهداری کمپوست قارچ دکمه ای

برای نگهداری کمپوست قارچ دکمه ای باید نکاتی را مد نظر داشت ولی قبل از همه چیز شما باید شرایط سالن را قبل از ورود کمپوست به خوبی آماده کرده باشید که به آن پیش نگهداری کمپوست می گوییم.
در این بخش سعی می کنیم نکاتی را پیرامون این مطلب که کمپوست هنوز وارد سالن نشده و ما باید چه شرایطی را قبل از ورود کمپوست در سالن مهیا کنیم، صحبت کنیم.
اولین نکته ای که وجود دارد اینست که سالن را ضد عفونی کرده ایم یا خیر؟
سه روز قبل از ورود کمپوست باید سالن را ضدعفونی کنیم و برای این کار باید از مواد ضد عفونی کننده مرتبط استفاده کنیم و فرد سمپاش باید به وسایلی مثل دستکش، لباس مناسب، عینک و ماسک مجهز باشد. قبل از شروع ضد عفونی تمام درب ها و پنجره های سالن را ببندید و تا ۴۸ ساعت پس از ضد عفونی آن ها را باز نکنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد اینست که زمان ضد عفونی هرگز هوای سالن را استشمام نکنید زیرا این مواد سرطان زا بوده و به ریه و مجاری تنفسی شما به شدت آسیب می زند.
برای ضد عفونی کردن سالن از فرمالین و پر منگنات استفاده کنید که برای استفاده از آن ها دو روش وجود دارد. اول اینکه از فرمالین تنها استفاده کنید و غلظت ۴۰ درصدی آن را با افزودن آب به ۱۰ درصد تبدیل می کنید و برای این کار به ازای هر لیوان فرمالین، ۵ لیوان آب را با آن قاطی می کنید و در سالن اسپری می کنید که برای حصول نتیجه بهتر باید دمای سالن را به ۳۰ درجه سانتی گراد برسانید و رطوبت را به ۶۰ الی ۶۵ درصد.

دقت کنید که درصد ها را به درستی رعایت کنید تا هنگام استفاده در سالن به مشکل برخورد نکنید چون استفاده از فرمالین با غظت بالا باعث سوزش شدید چشم ها و ریه ها می شود به نحوی که نمی توانید چشمانتان را باز کنید و تنفس برایتان دشوار خواهد شد.
روش دوم بصورت ترکیب فرمالین (فرم آلدهید) با پرمنگنات است و برای این کار باید به ازای هر متر مکعب از فضای سالنتان، ۲۰ سی سی فرمالین ۴۰ درصد را با ۱۰ گرم پرمنگنات ترکیب کنید و شیوه ترکیب کردن نیز به این صورت است که ابتدا چند ظرف فلزی که مخصوص این کار کنار گذاشته اید را از پرمنگنات پر کرده و آن ها را در نقاط مختلف سالن جاگذاری کنید. حالا تک تک سراغ آن ها رفته و محلول فرمالین را بالای پرمنگنات بریزید و فورا سالن را ترک کنید. دقت شود که حتما ابتدا پرمنگنات و سپس فرمالین را اضافه کنید و اگر برعکس عمل کنید ممکن است میکس این دو ماده با انفجار و تولید حرارت زیاد و ریختن ماده به اطراف همراه باشد. تا ۴۸ ساعت شرایط سالن را حفظ کرده و پس از آن تمام فن های ورودی و خروجی را با هواکش سالن روشن کنید تا بوی متصاعد شده هر چه سریع تر از سالن خارج شود و هنگام ورود کمپوست هیچ بویی از این مواد به مشام نرسد. حالا شما مرحله پیش نگهداری را به اتمام رسانده اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *