نحوه تولید کود مرغی مایع

کود مرغی مایع به چه نحوه ای تولید میشود؟ بهترین طریقه مصرف آن کدام است؟ چه رنگ و آنالیزی دارد؟
نحوه ی تولید کود مرغی مایع بدین گونه است که کود مرغی خام مرغ گوشتی را پس از جمع آوری از کف سالن و قفس مرغداری ها به کارخانه منتقل شده است. سپس این کود را با بخار و حرارت غیر مستقیم استریل و خشک شده یا به اصطلاح کود مرغی به کمپوست تبدیل شده و کاملا پوسیده و عاری از هرگونه عوامل بیماری زا میشود. این کود خشک و تمیز را در ماشین تخمیر کننده ریخته و به صورت مایع درمی آید.

طریقه مصرف کود مرغی مایع:
کود مایع را همراه با سیستم آبیاری میتوان در مخزن آب ریخت و به سمت ریشه گیاهان هدایت کرد و یا اینکه با استفاده از دستگاه های سم پاشی کود را به گیاه داد. بسته به نوع محصول، نیاز گیاه و مواد مغذی موجود در خاک بین 40 تا 60 لیتر کود در هر هکتار پاسخگوی تمامی نیازها می باشد.

رنگ و آنالیز کود مرغی مایع:
آنالیز کود مرغی زایا عبارتند از npk-4-4-4 به علاوه 6 درصد هیومیک اسید و 6 درصد فولیک اسید. این کود به رنگ قهوه ای مایل به مشکی میباسد و اگر هیومیک اسید نداشته باشد رنگ آن قهوه ای است.

غلظت کود مرغی
زایا به حدی است که در هر سطل با ظرفیت 20 لیتر 25 کیلو کود قرار میگیرد. این وزن حاکی از غلیظ بودن کود است. در صورتیکه اگر کود غلیط نباشد در یک ظرف 20 لیتری بیشتر از 20 کیلو کود پر نمیشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *