خواص و کاربرد کود سبز

کود سبز چه کودی است و به چه روشی ساخته می شود؟ این کود برای گیاهان و درختان چه خواصی دارد و چه کاربردی در بخش کشاورزی می تواند داشته باشد؟
بعضی گیاهان هستند که در زمین ها و باغ ها در مدت طولانی کاشته شده اند و یا خشک شده اند و قابل رشد دوباره و یا جوانه زدن نیستند که آن ها را برای کود سبز استفاده می کنند.
مثلا آن ها را در مدتی نگه می دارند که کمی سبز شود و آن را برای کود سبز مورد استفاده قرار می دهند که کاربرد زیادی دارد و بهترین کود برای خاک می باشد که کمک زیادی به حاصلخیزی خاک می کند.
اگر می خواهید خاکی را داشته باشید که مواد معدنی و آلی آن زیاد باشد و به رشد درختان و گیاهانتان کمک و آن ها را تقویت کند، کود سبز می تواند این نیاز را برطرف کند.

کود سبز

خواص و فواید کود سبز

  • استفاده از این کود مواد آلی خاک را افزایش می دهد و شاید نیازی به کودهای حیوانی نباشد و می تواند تأمین کننده خوبی برای درختانتان باشد.
  • یکی از مزایای دیگری که این کود دارد این است که به خاک کمک می کند که عنصر ازت را به خود جذب کند و حتی آن را زیاد می کند.
  • گاهی به خاطر باران های طولانی که می بارد امکان دارد خاک به مرور زمان شسته شود و از بین برود و یا بر اثر باد خاک ها پخش شوند، در این صورت کود سبز به نگه داشتن خاک کمک زیادی کرده ار آن در برابر این عوامل محافظت می کند.
  • این کود بسیار عالی و پر کاربرد باعث می شود که خاک بتواند گازهای مورد نیازی را که باید تأمین کند را به آن بدهد و آن را از انواع گازهای بیوشیمیایی بی نیاز کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *