خرید و فروش عمده کود مرغی مایع گالن ۲۰ لیتری مستقیم از کارخانه

خرید کود مرغی مایع برای زمین های زراعی و گلخانه ها بسیار مفید و مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای جذب بالاتری در مقایسه با سایر کودها می باشد. بیشتر کارخانه های تولید کود مایع از طریق خرید و فروش عمده کود مرغی مایع گالن ۲۰ لیتری به صورت مستقیم از کارخانه تمام نیازهای کشاورزان را مهیا می کنند.

خرید کود مرغی مایع

مزایای استفاده از کود مرغی مایع در مزارع

خرید کود مرغی مایع که یک منبع غنی از مواد آلی است برای کشت گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. البته ارزش غذایی کود مرغی بر پایه نوع و ترکیب غذایی و طرز نگهداری مرغ تعیین می شود. از جمله مزایایی که می توان برای کود مرغی بیان نمود شامل:

  • کود مرغی یک منبع تغذیه خوب برای سبزیجات است.
  • دارای نیتروژن بسیار بالایی است که یک منبع غنی از پتاسیم و فسفر است.
  • ترکیبات غذایی با میزان نیتروژن کود در حال تعادل است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از کود مرغی به صورت خام می تواند موجب از بین رفتن ریشه گیاه شود و رشد گیاه را متوقف کند.

خرید کود مرغی مایع

فواید کود مرغی مایع بر درختان مرکبات چگونه است

اغلب باغبانان برای تامین مواد آلی مورد نیاز خاک باغ های خود را از طریق خرید کود مرغی مایع تامین می نمایند. به همین علت با خرید کود مرغی مایع در فصل زمستان مواد مغذی مرکبات باغ خود را تامین می کنند.

بهترین زمانی که می توان از کود مرغی مایع برای مرکبات استفاده کرد، در اواخر فصل زمستان است که همزمان با آماده کردن زمین برای کشت است. البته باید کود دهی به مرکبات را به صورت منظم سه بار در سال تکرار کرد.

کوددهی به صورت منظم به مرکبات منجر می گردد که قدرت میوه دهی و رویش مجدد درختان تامین گردد. چنانچه درختان مرکبات قدرت رویش نداشته باشند میوه دهی آن ها کم می شود و سرشاخه های آن ها نیز از بین می رود.

خرید کود مرغی مایع

بهترین زمان مصرف کود مرغی مایع برای صیفی جات چه موقع می باشد

صیفی جات نیز مانند سایر گیاهان برای رشد نیاز به استفاده از کود دارند. خرید کود مرغی مایع برای سبزیجات بسیار مناسب است زیرا ترکیبات طبیعی دارند که سبزیجات را به لحاظ سلامتی تحت تاثیر قرار نمی دهد. برای اینکه سبزیجات از مواد مغذی خاک به خوبی استفاده کند نیاز است که از کود استفاده شود، البته میزان کود مصرفی بر حسب نوع گیاه و نوع خاک تعیین می شود.

البته زمانی که باید کود مرغی را در خاک گیاه اضافه نمود و موجب رشد گیاه شد، در فصل پاییز است و به صورت میانگین میزان کودی که برای یک هکتار زمین باید استفاده کرد در حدود ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم است. در ضمن چون کود مرغی به نسبت سایر کودها از سرعت تجزیه بالاتری برخوردار است به سرعت جذب گیاه می شود.

در فصل بهار نیز لازم است در زمان آماده سازی زمین تمام کودهای غنی از فسفر و پتاسیم را به خاک اضافه کرد تا مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین نماید.

خرید کود مرغی مایع

کود مرغی مایع ترکیه ای بازدهی بهتری دارد یا کودهای تولید شده در ایران

برای بررسی ترکیب مواد آلی به کار رفته در کود های مرغی باید نوع و نگهداری مرغ در مرغداری ها را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این نوع و ترکیب غذایی که برای بستر مرغ استفاده شده است نیز بسیار مهم است.

بر مبنای تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که کود مرغی اگر دارای ۵۰ درصد آب باشد، در یک تن از کود، به نسبت تقریبا یکسان ازت و فسفر وجود دارد و مقدار بیشتری دارای آهک و منیزیم است.

بر مبنای مقایسه ای که مابین کود های حیوانی صورت گرفته است نشان می دهد که کودهای مرغی به نسبت دارای ترکیبات مغذی بیشتری نسبت به کودهای دامی دیگر است. و همین امر موجب شده است که از استفاده بیشتری برخوردار باشد.

خرید کود مرغی مایع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *