مقایسه خرید فروش کود مرغی و شیمیایی

کود مرغی یا شیمیایی

کدام یک از دو مدل کود شیمیایی و مرغی بیشترین مصرف و خرید و فروش را در بازار دارد؟ اگر کسی بخواهد بین این دو یکی را انتخاب کند از چه جنبه هایی باید آنها را مقایسه کند؟

یک کشاورز به خوبی میداند که از خاکش باید به خوبی محافظت کند تا همیشه بارور بماند و بتواند از آن به خوبی بهره مند شود. هر فردی طی سالهای متمادی به نحوی با فرایندهای گوناگون به تقویت و حفظ این گوهر گرانبها پرداخته اند یا به شکلی نا اگاهانه هر ساله صدمه ای به آن وارد کرده اند. اما باید مواظب بود قبل از اینکه دیر شود و فقر خاک را در بربگیرد به فکر بود تا این سرمایه گرانقدر را از دست نرود که بازرگرداندن آن سخت است.

زمانی کود شیمیایی در کشاورزی بسیار اوج گرفت تا حدی که هنوز برخی کشاورزان تعصب نسبت به کود اوره دارند و تنها این کود را عامل رشد گیاهشان میبینند. اما مشاهده گردیده زمینهایی که در مجاورت حیوانات از قبیل گاو یا گوسفند یا مرغ بوده اند، مدفوع این حیوانات باعث تغییرات چشم گیری در خاک این مزارع شده، پس کارشناسان را به فکر ئاداشت و پس از انجام آزمون خاک و آنالیز کود ثابت شد که همه مواد غذایی مورد نیاز خاک در کود حیوانی به خصوص کود مرغ موجود است و به راحتی برای خاک قابل جذب بوده و خاکهای تغذیه شده باکود مرغی را بارورتر و غنی تر از خاکهای تغذیه شده با کود شیمیایی یافتند. همین تاثیرات و مقایسه ها بیانگر مقوی بودن کودهای حیوانی به نسبت دیگر کودهای شیمیایی بوده است و کشاورزان را بر آن داشته تا به خرید و فروش این محصولات روی بیاورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *