فروش انواع کود مرغی

انواع کود مرغی خام و فرآوری شده یا کمپوست با هر قابلیتی که مد نظر مشتریان گوناگون باشد به بازار عرضه میشود.
کود مرغی به دو دسته بزرگ فرآوری شده و خام تقسیم بندی میشوند. که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و هریک دو جامعه هدف مجزا را پوشش میدهند. مخاطبین کودهای مرغی خام کارخانه داران و تولید کنندگان کود مرغی هستند که انواع فرآورده ها را از آن به عمل می آورند. کودهای فرآوری شده نیز مورد نظر کشاورزان است.
برخی کشاورزان نیز طبق باورهای غلط و قدیمی کودهای خام استفاده میکنند و اعتقادی به کودهای غنی شده ندارند که البته اشتباه میکنند چون معایب کود مرغی خام بسیار زیاد است.

انواع کود مرغی خام:

کود مرغی گوشتی:
این کود جمع آوری شده از مرغداریها مخصوی جوجه ها و مرغ هایی است که جهت گوشت پرواری پرورش میابند و میگویند عناصر موجود در کود این مرغها بیشتر و بهتر است.

کود مرغ تخمی:
این کود نیز مختص مرغ هایی است که مخصوص تخم گذاری هستند و به همین دلیل مقدار عناصر آن کمتر از حالت قبل است که البته نوع فرآوری شده آن تفاوت چندانی از نظر درصد عناصر ندارند. تولید کنندگان کود بیشتر تمایل دارند برای کمپوست سازی و غنی سازی از کود مرغ گوشتی استفاده کنند.

کود مرغی سالنی و قفسی:
کود مرغی سالنی از کف مرغداری جمع میشود و کود قفسی برای مرغ هایی هست که در قفس زندگی میکنند. بین این دو مدل، نوع قفسی بیشتر مورد پسند است هم برای تولید کنندگان و هم برای کشاورزان که تمایل به استفاده از کود مرغی خام دارند.

انواع کودهای فرآوری شده:

کود مرغی پلت و گرانوله:
پروسه تولید هر دوی این کودها کاملا مشابه است و تنها تفاوت آنها در شکل ظاهری آنهاست که یکی را به شکل استوانهای ریز ۴ میل یا ۶ میل تولید میکنند و پلیتی مینامند. شکل کود گرانوله نیز کروی یا چیزی شبیه عدس می باشد.

کود مرغی مایع:
کود مایع نیز تا مرحله پودر شدن مثل دو کود قبل تولید میشود و پس از آن در دستگاه خمیر سازی به شکل مایع تولید میشود. این کود را درسطل با وزنهای مختلف بسته بندی میکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *