تولید کننده کود آهن پسته در ایران

دلیل اینکه خاک یک منطقه دچار کمبود آهن می شود، نامشخص است. اما مساله مهم آن است که تقریبا همیشه درختان پسته در ایران دچار کمبود آهن هستند. به همین دلیل آهن یکی از عناصر مهم در بازه کاشت تا برداشت پسته می باشد. کود دهی و علی الخصوص کود آهن پسته نیازمند بررسی دقیق و کامل خاک منطقه کشت دارد.

تولید کننده کود آهن پسته در ایران

بهترین کود برای باردهی درخت پسته

بهترین کود برای باردهی درخت پسته برای بار دهی بهتر درختان پسته از هر دو نوع کود حیوانی و شیمیایی استفاده می شود. البته باید این نکته را هم یادآور شویم که هر کدام از این دو نوع کود می بایست در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که درختان پسته در خواب زمستانی هستند بهترین زمان برای استفاده از کود حیوانی است. ماه آذر و دی بهترین ماه های سال برای این امر هستند. در حین زراعت پسته و پس از آنکه کود حیوانی استفاده شد می بایست تا قبل از بیدار شدن درخت، سه الی چهار بار بر روی کودها آبیاری کرد تا کاملا جذب خاک و درخت شوند. نکته مهم دیگر آنکه باید این نوع کودها را قبل از استفاده به صورت کمپوست درآورد تا اثرگذاری بهتر داشته باشند.

از سویی دیگر اما استفاده از کودهای شیمیایی درختان پسته مانند اوره در زمان خواب زمستانی درختان سود خاصی ندارد. کودهای شیمیایی می بایست هرساله در زمان و اندازه مورد نیاز و معین به ریشه ها برسند مانند کودهای ماکرو که از نیتروژن، پتاسیم و فسفر تشکیل شده اند. همچنین باید به این مهم نیز دقت کرد که هر کود شیمیایی نیز مناسب ریشه درخت پسته نیست و ممکن است باعث سوختن ریشه شود. آهن مورد نیاز درخت پسته بیشترین اهمیت را برای کشاورز دارد و باید در الویت قرار گیرد.

خرید کود آهن پسته از تولید کننده

خرید کود آهن پسته از تولید کننده تمامی این مباحث تا زمانی که شما در خرید کود مناسب، دقت و مهارتی نداشته باشید بلااستفاده می باشد. به دلیل تحریم هایی که برای ایران وجود دارد، خرید کود از کشورهای دیگر و واردات آن هزینه های زیاد و قیمت بالایی می طلبد. به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی تلاش کردند تا خرید کود آهن برای کشاورزان راحت تر شود. اما سوال مهم آن است که از کجا می توانیم بهترین و سالم ترین کودها را تهیه کنیم؟

شهر رفسنجان علاوه بر پسته های معروفی که تولید می کند بدون شک کودهای سالم و با کیفیتی نیز عرضه خواهد کرد. کارخانه های مختلف کودهای شیمیایی، ارگانیک و آلی کوچک و بزرگی برای این کار وجود دارند. از سمت دیگر فاصله مکانی این امر نیز با شعب اینترنتی و آنلاین در سطح نت برداشته شده و کار برای خریداران راحت گشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *