چگونگی خرید انواع کود

اینکه کشاورز چه نوع کودی را خرید کند و چه انواعی را می تواند با هم استفاده کند یا نیاید همزمان استفاده کند در میزان برداشت نهایی محصولات دارای اهمیت است.
باید توجه داشت برای اینکه بتوان در نهایت از محصول کاشته شده در اراضی برداشت قابل قبولی را انجام داد که همراه با سود اقتصادی باشد رعایت یکسری نکات که زنجیره وار مستقیم یا غیر مستقیم بهم وابسته هستند یک ضرورت است.
از این رو وقتی گفته می شود برای نمونه استفاده از این نوع کود منجر به افزایش باردهی تا چندین برابر می شود این یک واقعیت است که این تاثیر بر میزان راندمان نهایی تنها به دلیل اضافه کردن کود نبوده و نکات دیگر ی را نیز باید علاوه بر مسائل مرتبط با کود، زمان، مصرف و شیوه استفاده ان نیز باید رعایت کرد.
اینکه باید توجه شود هر نوع کودی را گاه نمی توان با کود های دیگر استفاده کرد چرا که برخی ترکیبات موجود در این نمونه ها با هم بر هم کنش داشته و نتایجی خوبی را به هنگام استفاده همزمان ایجاد نمی کند در عوض نمونه های دیگری نیز وجود داد که پیشنهاد استفاده همزمان برای ان ها داده می شود.
نکته دیگر اینکه کود را در چه ساعتی از روز، با چه درجه رطوبتی و در چه غلظت یون هیدروژنی استفاده کرد نیز باید مورد توجه باشد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *