ویژگیهای گیاهان تولید کننده ی کود سبز

آیا میدانید اگر بخواهید تولید کننده ی کود سبز باشید باید از چه گیاهانی با چه ویژگیهایی استفاده کنید؟ آیا خود این گیاهان برای رشد به کود نیاز دارند؟
بسیاری از کشاورزان امروزه در مزارع خود به تهیه ی کودهای سبز برای زمین خود میپردازند. این کار میتواند درصد زیادی از هزینه های مصرفی آنها را نیز کاهش بخشد. اما همانطور که میدانید کودهای سبز از گیاهانی بدست می آیند. برای تهیه ی این کودها باید گیاهانی که استفاده میکنید دارای ویژگیهایی باشند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.
اولا گیاهان شما که به منظور کود کاشته شده اند، باید رشد سریعی داشته باشند تا زمین زراعتی شما را اشغال نکنند. باید بسیار پر بار یا به عبارتی پر شاخ و برگ باشند. سرشار از مواد مغذی باشند.

یک نکته ی مهم این است که آنها به آب کمی برای آبیاری نیاز داشته باشند که این عامل برای مناطق خشک بسیار حائز اهمیت است. این نکته را هم به خاطر بسپارید که اگر بخواهید رشد این گیاهان بالا برود، خود آنها نیز به کودهایی نیاز دارند که بیشتر برای آنها از کودهای حیوانی یا شیمیایی استفاده میکنند. اما هزینه ی زیادی برای یک کشاورز ندارد چون به مقدار زیاد به کود نیازی ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *