مشخصات بازار کمپوست قارچ دکمه ای

اولین نکته ای که به هنگام خرید کمپوست قارچ باید به آن دقت کرد، رنگ کلش می باشد بطوریکه نباید کلش زرد رنگ باشد و باید به رنگ قهوه ای سوخته باشد.
دومین نکته، اندازه کلش است و باید تکه های ۸ تا ۱۲ سانتی متری را در کمپوست ببینیم. بافت کوتاه باعث به وجود آمدن شرایط بی هوازی می شود و سلامت قارچ را به خطر می اندازد و بافت بلند نشانه نپوسیدن کلش و آب نخوردن آن می باشد.
سومین نکته، پوسیدگی کمپوست می باشد بطوری که اگر آن را در دو دست بگیریم و در جهت های مخالف بچرخانیم باید به راحتی از هم جدا شوند.
چهارمین نکته، بوی کمپوست است و نباید بوی زننده را استشمام کرد بلکه باید همواره بوی شیرین و علف تازه بدهد و حتی ممکن است این بو برای برخی از افراد خوشایند نیز باشد.
پنجمین نکته، چسبندگی کلش است و باید وجود ذرات خاک در داخل کلش را مشاهده کرد. هنگامی که کمپوست را می فشاریم نباید به صورت یک گلوله کامل ظاهر شود بلکه باید بتوانیم آن را به راحتی از هم باز کنیم.
ششمین فاکتور یک کمپوست مرغوب، میزان رطوبت آن است بطوریکه وقتی آن را می فشاریم نباید شره آب را ببینیم بلکه فقط باید رطوبت موجود در آن را حس کرد.
هفتمین فاکتور، وجود ذرات سفید یا طوسی رنگ ترموفیل در داخل کمپوست می باشد.
و در نهایت هشتمین فاکتور، عدم وجود تکه های کود مرغی در داخل کمپوست می باشد زیرا در صورت وجود این مورد، کنه های موجود در آن باعث به وجود آمدن بیماری کپک قارچی می شوند و کل محصول را نابود می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *