مرکز فروش کود مرغی

در یک مرکز فروش کود چند نمونه کود مرغی وجود دارد؟ انواع کود مرغی چه مصارفی دارند.
در کل میتوان تمامی کودهای حیوانی و از جمله کود مرغی را به دو نوع خام و فرآوری شده تقسیم بندی کرد.
کود مرغی خام یا کود گرم، همان کود تازه جمع شده از قفس یا سالن مرغداریهاست که ممکن است به عنوان مواد اولیه کارخانجات تولید کننده انواع کودهای ارگانیک و آلی به فروش برسند. یا اینکه برخی کشاورزان همین کود خام را فقط چون ارزان است و از مضراتش بی اطلاع هستند به عنوان غذای باغ یا زمینشان خریداری کرده و بدون هیچ برنامه ریزی یا مشورتی با کارشناشان و گیاهپزشکان از آن استفاده میکنند.
یکی دیگر از موارد مصرف کودهای مرغی در صنعت بیوگاز و تولید برق است که این فناوری در دست کشورهای مدرن قرار دارد و از آن بهره مند میشوند.
ایران چون در تولید کود مرغی خام توان بالایی دارد میتواند این کشورها را در تهیه مواد اولیه شان یاری رساند و صادرات در این زمینه را انجام دهد.
انواع کودهای مرغی فرآوری شده یا غنی شده به چند شکل مختلف ساخته میشوند و برای مصارف کشاورزی روانه بازار میگردد.

کود مرغی فرآوری شده:
تمامی کودهای مرغی یک روند تقریبا یکسانی را برای فرآوری و غنی شدن طی میکنند. در وهله اول حرارت دهی صورت میگرد که به دو روش مستقیم و غیر مستقیم با بخار انجام میشود که پس از آن هیچ گونه آلودگی یا تخم لار حشرات و ضایعاتی در کود مرغی باقی نمی ماند.
 پس از مراحل خشک شدن، خورد شدن و آسیاب شدن کودی پودری شکل داریم.
در این مرحله میتوان به کود شکل های مختلف داد.

کود مرغی پلیتی و گرانوله:
هر کدام از این اشکال دستگاه های مخصوص به خود دارند مثل پلیت ساز یا گرانوله ساز که کود پودری را درون آنها ریخته و شکل پلیتی یا گرانوله حاصل میشود.
هر دوی این کودها را میتوان با کودپاش و یا حتی با دست در زمین پاشید و برای درختان از روش چالکود استفاده کرده و کود را درون آن قرار داده تا در معرض ریشه قرار بگیرند. این کودهای مرغی هم فله ای و هم بسته بندی به فروش میرسند.

کود مرغی مایع:
 کود پودر شده را با دستگاه مخصوص خمیر کرده و به صورت مایع در می آید. این مدل از کود را میتوان با دستگاه سم پاشی، محلول پاشی و یا با سیستم آبیاری به زمین و گیاه داد. بسته بندیهای سطلی از 1 لیتری تا25 لیتری از این کود در مرکز فروش وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *