قیمت کود مرغی غنی شده ارگانیک کمپوست

آیا قیمت انواع کود های مرغی باهم متفاوتند؟ منظور از کود مرغی غنی شده چیست؟ ارگانیک یعنی چه؟ کمپوست سازی چگونه انجام میشود؟
یک کود مرغی مرغوب  باید کاملا ارگانیک و عاری از افزودنیها باشد حتی در زمان کمپوست سازی و غنی کردن آنها نباید ضایعات به آن اضافه شود. قیمت آن هم برحسب کیفیت آن تعیین میشود البته کودها در اشکال گوناگون مانند پلت، پودری، گرانول و مایع تولید و فرآوری میشوند که قیمت هایشان نیز باهم متفاوت است.

کود:
هر ماده ای که توانایی تامین مواد غذایی مورد نیاز گیاه و خاک را داشته باشد کود نامیده میشود. حال این ماده ممکن است برگرفته از طبیعت باشد، مانند کودهای گیاهی، حیوانی یا مصنوعی و ساخته دست بشر است همچون کودهای شیمیایی و معدنی که در پتروشیمی ها یا کارخانه تولید میشوند.

کود مرغی:
فضولات دفع شده از انواع مرغهای مادر، تخم گذار، گوشتی و جوجه که بستر زندگی آنها در قفس یا سالن مرغداریهاست، با نام کود مرغی اطلاق میشوند. کود موجود در مرغداریها ابتدا کاملا خیس است و به مرور زمان با دپو کردن، آنها در سالن مرغداری یا بیرون از محوطه خشک میکنند.

کود ارگانیک:
کود ارگانیک کودیست که از طبیعت نشات گرفته باشد. در واقع پسماندهای موجودات زنده مثل دام، طیور و گیاهان را کود ارگانیک میگویند که دارای مواد آلی هستند. کودهای شیمیایی و معدنی را هیچگاه نمیتوان به عنوان ارگانیک خواند. کودهای ارگانیک مزیتهای بیشتری نسبت به نوع شیمیایی دارند.

کود کمپوست:
به کودی که پوسیده شده باشد و بافت اولیه آن تجزیه شده، کود کمپوست میگویند. مراحل پوسیده گی ممکن است به مرور زمان در سالن و با به هم زدن کود انجام شود، یا با دستگاه های حرارت ده که دمای آنها کود را پاستوریزه می سازد. کودها پس از کمپوست سازی کاملا خشک میشوند.

کود غنی شده:

کود مرغی غنی شده چیست؟ کودهای مرغی که از مرغداریها تهیه میشوند برای اینکه غذایی کامل، سالم و بی ضرر برای خاک و گیاه باشند باید فرآوری روی آنها انجام شود و با تنظیم کردن درصد عناصر مختلف آن غنی سازی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *