قیمت فروش کود مرغی پلیت شده

قیمت کود مرغی پلت شده ایرانی بیشتر است یا خارجی؟ فروش کدام یک در ایران رواج یافته تر است؟ کود مرغی خارجی و ایرانی را چگونه از هم تشخیص دهیم؟
در بهترین حالت، عناصر ماکرو کود مرغی پلیت شده 4-4-4 هستند. که میزان درصد سه عنصر نیتروژن، پتاسیم، فسفر را نشان میدهد. کودهای مرغی با توجه به کیفیت شان قیمت های مشابهی دارند. به جز در مواردیکه کود با موادی چون هیومیک اسید غنی سازی شده باشند که در این صورت قیمت فروش آنها تا دو برابر هم افزایش می یابد چون هزینه این غنی سازی واقعا بالاست. به همین دلیل به مقدار کم این مدل کود را میتوان در بازار ایران پیدا کرد.

مقایسه کود مرغی خارجی و ایرانی:
کود مرغی خارجی و ایرانی هر دو از عناصر تقریبا یکسانی تشکیل شده اند. و تفاوت چندانی ندارند. نتیجه ای که روی گیاه و خاک هم میگذارند باهم یکی است.

بوی کود مرغی:
معمولا کودهای مرغی خارجی را بوگیری میکنند و بوی بد مرغ را تا حدودی از بین میبرند. اما یک بوی خاص در آن هست.
کودهای پلیت شده ایرانی هر چند بعد از فرآوری و حرارت بوی بد آن کم میشود. اما بازهم بوی بد تا حدودی در آن باقیست و میتوان آن را تشخیص داد.

رطوبت کود پلت شده مرغی:

اگر کودی بسیار خشک باشد حاکی از آن است که این کود خارجی است و اگر ایرانی باشد کودی کهنه و قدیمی است که مدت زمان زیادی از تولید آن میگذرد.
و اما رطوبت بالا نشان دهنده ایرانی بودن و تازه بودن کود مرغی است. البته کودهای تازه هم میتوانند خشک باشند چون با حرارت قابل خشک کردن هستند.

گودگرد در کود مرغی:
در کودهایی که دانه های زرد رنگ مشاهده میشود بدن شک باید گفته شود این ماده چیزی نیست جز گوگرد و تنها دلیل استفاده از آن سنگین تر کردن کود است تا بتوانند پول بیشتر به جیب بزنند.
با کمی دقیق شدن به ظاهر کود به راحتی میتوان اصل از تقلبی و ایرانی از خارجی را تمیز داد.
تمام تلاش و هدف ما از دادن این آگاهی ها به کشاورزان این است که کشاورزی کشورمان در نهایت سلامت و به دور از سودجویی باشد. به امید آنکه تمامی کودهای قابل فروش در بازار مرغوب و باکیفیت باشد و از فروش هر ماده مضر دیگری تحت عنوان کود جلوگیری به عمل آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *