قیمت فروش کود مرغی غنی شده

قیمت فروش کود مرغی غنی شده با توجه به نحوه فرآوری این کود و ریز مغزی های به کار رفته در آن مشخص می شود. قیمت انواع مختلف کودهای غنی شده مرغی در بازار با نوسانات بسیاری همراه می باشد، که تمامی این اختلاف قیمت ها در زمان فروش بستگی به نوع مواد به کار رفته در آن دارد. در بازار عرضه و تقاضا بهترین نمونه کود غنی شده یا نمونه های اصلاح شده آن عمدتا از کیلویی ۱۵۰۰ تومان شروع می شود و تا ۲۰۰۰ نیز ادامه دارد.

قیمت فروش کود مرغی

فروش کود مرغی غنی شده در حال حاظر در کشور ایران چند سالی هست که رونق بسیار زیادی به خود اختصاص داده است، که به جرات می توان اعلام کرد که بزرگترین رقیب برای انواع کودهای شیمیایی به شمار می آید.

ترکیبات کود مرغی غنی شده

ترکیبات کود مرغی غنی شده از تمامی ریز مغزی های لازمه خاک، گیاهان، و درختان نیز می باشد که در نگاه کلی می توان به کود مرغی که مواد اولیه آن می باشد می توان اشاره کرد و در کنار آن میتوان به کود هیومیک اسید که یکی از بهترین اصلاح ساز های خاک به شمار می آید. و در کنار آنها به عناصر بسیار مهمی مانند ازت، فسفر، آهن، مس، روی، منگنز، و امسال اینها اشاره کرد.

قیمت فروش کود مرغی

نحوه ی فرآوری انواع کود مرغی غنی شده

بهترین نمونه ی کود مرغی خام در دستگاه خرد کن به صورت کود تبدیل شده و به قسمت میکسر انتقال داده میشود و تمامی ریز مغزی هایی که  در بالا به عمده آن ها اشاره شد به آن افزوده میشود و سپس از دستگاه گرانول ساز یا پری ساز عبور داده میشود و سپس در قسمت خشک کن حرارتی کاملا استر ریزه شده و تمامی عوامل پاتوژن و بیماری زای آن کاملا از بین میرود و همین حرارت سبب میشود تا تمامی تخم حشرات و علف های هرز آن کاملا از بین میرود تا به کودی کاملا اورگانیک تبدیل شود.

قیمت فروش کود مرغی

قیمت خرید کود درب کارخانه

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم قیمت کود فرآوری شده در بازار تا کیلویی ۲۰۰۰ تومان به فروش میرسد، آن هم به دلیل وجود واسته های بسیار و دلالان سود جو میباشد. حال اگر همین نمونه کود را از درب کارخانه خریداری کنیم قیمت آن به نصف کاهش می یابد، و میتوان این محصول را به قیمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر کیلو خریداری کرد.

قیمت فروش کود مرغی

اگر کمی در قیمت فروش انواع کود تامل شود، این نتیجه حاصل میشود که کود مرغی غنی شده با وجود تمام خواصی که دارد از قیمت به صرفه تر و ارزانتری نسبت به مابقی کودها برخوردار است.

انواع مصارف کود مرغی غنی شده در کشاورزی ایران

این نمونه از کودها را می توان برای تمامی درختان مورد استفاده قرار داد. حتی درختانی که بالاترین حساسیت سازگاری با محیط را دارند مانند انگور. و بهترین مکمل برای درختان پر توقع مثل گردو، سیب، و مرکبات نیز می باشند.

و برای مزارع نیز به عنوان بهترین مکمل به شمار می آید مخصوصا گیاهان پر توقع مانند گوجه، و دیگر نمونه های صیفی جات، سبزیجات، گندم، و چغندر

کشاورزی ایران

کشاورزی ایران

بسیاری از باغداران هر ساله با آفتهایی مواجه میشوند که تاب و توان درختان را میگیرد و اجازه نمیدهد میوه ها به صورت مطلوب به تکامل رشدی خود برسد. این آفات در همان ابتدا به داخل میوه رخنه کرده و اقدام به تخم گذاری میکند و در اندک زمانی تمام حجم میوه را در بر میگیرد. باغداران هم برای مقابله با چنین مشکلی اقدام به سم زدایی میکنند در چندین مرحله ای در بهترین حالت پنجاه درصد تاثیر می گذارد ولی ای کاش کار را از اصل درست میکردند یعنی با استفاده از کودهای فرآوری شده درختان خود را به حدی قوی میکردند که دیگر آفت نتواند در آن رخنه کند.

تفاوت کودهای غنی شده با نمونه خام مرغی

برخی کشاورزان تصورشان از کود ارگانیک، کودهای خام دامی هستند اما باید به آنها هشدار دارد که کودهای خام حیوانی خود یک سری آفت و تخم حشرات و عوامل بیماریزا دارد که به محض ورود به خاک این بیماریها را به زمین منتقل می کنند، و زمین پر از علف هرز میشود، اما اگر نمونه فرآوری شده و غنی شده همین کودهای حیوانی و مرغی را به کار گیرند تا نود درصد از بروز این مشکلات جلوگیری میکنند، چرا که حین فرآوری علف هرز و عوامل بیماریزا از بین میروند.

قیمت فروش کود مرغی

نحوه خرید و ارسال بار

برای اطلاع از لیست قیمت ها و نحوه خرید انواع مختلف کود، می بایست با مشاورین عالی مجموعه بزرگ باران کود در سایت های اینترنتی ارتباط برقرار کرد. بار خریداری شده توسط مشتری در کوتاه ترین زمان از کارخانه بارگیری شد، و به محل مزکور ارسال می شود.

قیمت فروش کود مرغی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *