فصل مناسب خرید کمپوست و برداشت قارچ

قارچ ها اصولا موجوداتی سرما دوست هستند و از گرما بیزارند و این یعنی اگر در سالن کشت دما را پایین بیاورید، به میسلیوم های قارچ آسیبی نخواهد رسید و تنها رشدشان کند خواهد شد ولی اگر دمای سالن بالا باشد، میسلیوم ها از بین خواهند رفت و محصول شما دچار آسیب خواهد شد. دراواخر بهار و تابستان، فرآیند تولید قارچ دردسرهای زیادی دارد.
 از حمل کمپوست به درب سالن تا به وجود آوردن شرایط کشت نرمال در سالن و …
در این فصول برای کنترل دمای سالن و کمپوست باید سالن خود را مجهز کنید و تنها قرار دادن یک کولر آبی در سالن پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود و اگر از کولر گازی استفاده کنید باعث خشک شدن رطوبت موجود در سالن، زرد شدن میسلیوم ها و نابودی محصولتان خواهد شد و چنانچه از هر دوی آن ها استفاده کنید باید انتظار فیش برق سنگین را بکشید و کلا باعث پایین آمدن کیفیت محصول شما خواهد شد.
عده ای از سالن داران از روش های ابداعی مانند قرار دادن یخ در کولر آبی یا قرار دادن تجهیزات یخچالی در کف کولر و … استفاده می کنند که بیشتر این روش ها برای خنک کردن سالن های کوچک مؤثر است و از طرف دیگر به دلیل روشن بودن دایم این دستگاه ها، باید دید که آیا صرفه اقتصادی دارند یا خیر؟
در ۹۹ درصد موارد نه تنها سود اقتصادی ندارند بلکه سالن دار را متضرر نیز می کنند زیرا به هنگام فصل گرما علاوه بر این که نمی توانند دمای سالن را پایین بیاورند، هزینه های تحمیلی دیگری از جمله فیش آب و برق سنگین را به شما تحمیل خواهند کرد.
در واحدهای بزرگ تولید و کشت قارچ از وسایلی مانند چیلر، آیس بانک و ایرواشر استفاده می شود و به علت قیمت بالایی که دارند اصولا در واحدهای کوچک مورد استفاده قرار نمی گیرند. توصیه می کنیم که کار تولید را در تابستان و اواخر بهار رها کنید و آن را به واحدهای بزرگ پرورش بسپارید زیرا به هنگام فصل گرما اولا در شوکدهی مشکل دارید ثانیا احتمال آلودگی و بیماری بسیار بالاست ثالثا بازاریابی قارچ در این فصل برای تازه کاران مشکل است و رابعا باید انرژی زیادی مصرف کنید تا شاید بتوانید قارچ درجه دوم تولید کنید. به غیر از تابستان و اواخر بهار هر زمان دیگری در سال برای کشت قارچ مناسب می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *