فروش انواع کود هیومیک اسید مایع

فروش انواع کود

فروش انواع کود هیومیک اسید در نمونه های مختلفی از جمله، مایع، و پودری در بازار عرضه محصولات کشاورزی در ایران جایگاه بسیار خوبی به خود اختصاص داده است. که فروش و استفاده از انواع کود هیومیک اسید طی یک دهه اخیر روند قابل قبولی داشته، این خود نشانه رضایتمندی کشاورزان، و باغداران، در فرآیند استفاده و جواب گیری از این کود می باشد. که سبب شده فروش این کود برای فروشگاه های محصولات کشاورزی یک الزام به شمار آید.

فروش انواع کود

فروش انواع مختلف کود هیومیک اسید مایع در بسیاری از فروشگاه ها و شرکت تعاونی روستایی دایر می باشد. ولی آیا تمامی کشاورزان قادر به خرید و استفاده از این کود در مزارع و یا باغات خود می باشند.

کود هیومیک اسید چیست؟ آیا از خواص، و ترکیبات تشکیل دهنده آن اطلاعات کافی را دارید؟

هیومیک اسید در واقع نوعی ماده آلی است که اسیدیته مناسبی بنظور جذب مواد غذایی دارد.
این ماده از تجزیه مواد آلی توسط میکرواورگانیزم ها تولید می شود.
خاکهای کشور ما که اغلب قلیایی است لذا این موضوع جذب مواد غذایی خصوصا پتاس را برای گیاهان زراعی مشکل کرده است. با استفاده از این نوع کود ها می توان شروع به اصلاح خاک ها کرد. در کشور های عربی که خاکشان از مواد آلی غنی هست استفاده از این محصول با استقبال زیادی رو به رو شده و کشاورزان رو به تغذیه اورگانیک آورده اند.

فروش انواع کود

مواد تشکیل دهنده هیومیک اسید

مواد تشکیل دهنده هیومیک اسید همگی از نوع مواد آلی می باشند. پپتید ها، فنول ها، اسید های آمینه و غیره … ترکیبات پیچیده ای را تشکیل داده اند. تا منون مسی دقیقا نتوانسته ترکیب این مواد راشناسایی کند ولی وجود مواد آلی مورد نیاز گیاه در آن به وفور یافت می شود. این مواد شامل اسید های امینه و معدنی و اسید های نوکلئیک زیادی است.

فروش انواع کود

مزایای استفاده از کود هیومیک اسید

  • کاهش استفاده از کود های شیمیایی ازته و فسفاته
  • بیشتر شدن میزان جذب مواد غذایی مورد نیاز گیاه
  • اصلاح خاک های قلیایی
  • بازه وسیع استفاده برای تمامی گیاهان
  • کمک به گیاه برای در عمل دفع حشرات مضر و آفات زراعی
  • افزایش ریشه برای گیاهان و درختان

فروش انواع کود

نقش اسید هیومیک در ریشه زایی

از آنجایی که اسید هیومیک موجب اصلاح خاک می شود ریشه زایی را افزایش داده و جذب مواد را تسهیل می کند.
اسید هیومیک دارای اسیدهای نوکلوییک و مواد پروتئینی است که رشد و تقسیم سلولی را افزایش می دهند و ثابت شده که در ریشه زایی موثر است.

فروش انواع کود

نقش هیومیک اسید در جذب مواد

مواد معدنی در کیفیت محصولات کشاورزی موثر است اسید هیومیک ماده ای پایدار است که می تواند سالها در محیط بدون تغییر باقی بماند.
مواد معدنی سولفات ها و کربنات ها قابل جذب برای گیاه نیستند. با استفاه از اسید هیومیک می توان عمر باقی ماندن آنها را در خاک افزایش داد. همچنین این ماده می تواند مواد معدنی نامحلول را به صورت محصول در اختیار گیاه قرار دهد.
دانشمندان به تازگی در یافته اند که توازن مواد داخل خاک به اندازه میزان موجودیت آنها مهم است مثلا میزان بالای عنصر فسفر در خاک سبب عدم جذب فلزات همچون آهن می شود.این کود می تواند سبب توازن مواد در خاک نیز می گردد.
مصرف این نوع کود ها در خاک های رسی موجب جذب بیشتر پتاس نیز می شود از آنجایی که خاکهای ایران در کل قلیا هستند جذب پتاس در این محیط ها برای گیاه بسیار دشوار است با مصرف این کود هم می توان هم به اسدیته و هم به جذب پتاس خاک کمک نمود جون خاک های ایران غنی از پتاس هستند که فقط قابل جذب نیستند.

منبع: هیومیک اسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *