فروشنده کود مرغی فرآوری شده تنکابن

از کجا بدانیم فروشنده کود مرغی واقعا کود فرآوری شده و اصل به ما میدهد؟این موضوع در شمال کشور از جمله تنکابن بیشتر قابل ملاحظه است.
کودهای مرغی زیادی تحت عنوان فرآوری شده و غنی سازی با بسته بندیهای شکیل وارد بازار میشود. اما آیا همه آنها فرآوری شده هستند؟ شهر های شمالی مثل تنکابن، ساری، رشت و … هم فعالان کود هستند که در این شلوغی بازار افرادی پیدا میشوند که ناخالصیهای زیادی به کود مرغی میدهند. اصلا فرآوری کود مرغی یعنی چه؟
کود های آلی در صورتی فرآوری واقعی روی آنها انجام میشود که تجزیه میکروبی و بیولوژیک روی آن انجام گیرد. با این عمل علفهای هرز از کود حذف میشوند و نسبت کربن موجود در کود به نیتروژن یا همان ازت که فاکتور بسیار مهمی است اصلاح میشود. با این تفاسیر و طی شدن این مراحل مواد کود مرغی خیلی شبیه و نزدیک به هوموس است. کودهای مرغی فرآوری شده ایده آل باید مقدار سه عنصر اصلی آن چیزی حدود 4 یا 5 درصد و کمتر از آن باشد. فروشنده ایکه که مدعی است بهترین کود با درصد عناصر بالا به مشتری میدهد واقعا نمیداند که ازت بالا در کود مرغی خاک را به سمت شوری میل میدهد. پس واجب است برای خرید کود مرغی فرآوری شده تخصص فروشنده را نیز ملاک دانست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *