خواص انواع کود مرغی زایا

انواع مختلف کود مرغی زایا کدامند؟ چه آنالیزی دارند؟ و خواص آنها چیست؟
زایا یک برند کود مرغی هست که این کارخانه، تولید کننده کود مرغی با مواد اولیه مرغوب و درجه یک بدون وجود هیچ گونه مواد ناخالصی است. این کارخانه واقع در استان فارس بوده و بزرگترین تولید کننده کود مرغی در جنوب کشور است که به دو صورت پلیتی و مایع کود مرغی را فرآوری میکند.

کود مرغی پلیتی:
خط تولید کود مرغی زایا بدین شکل است که کود مرغی دپو شده را توسط حرارت و بخار با دمای 38 تا 40 درجه کاملا خشک و استریل میکنند. در این مرحله انواع پاتوژنها، بذر علف، تخم سوسک و دیگر حشرات و هرگونه ضایعه مزاحمی کاملا از بین میرود و کودی تمیز و پاک دارند. کود مرغی بعد از آسیاب شدن و خرد شدن حالا پودر شده است و آماده ورود به دستگاه پلیت ساز است. معمولا کودهای مرغی پلیت شده در اندازه های 6 میل یا 4 میل هستند.

کود مرغی مایع زایا:
کود مایع از لحظه ورود تا مرحله پودر شدن مانند توضیحاتی که در پاراگراف قبل گفته شده فرآوری و غنی سازی میشود اما پس از پودر شدن با دستگاه مخصوص آن را خمیر کرده و به شکل مایعی غلیظ در می آید. آنالیز کود مرغی مایع و کود پلت یکسان است اما نحوه استفاده آن همراه با آبیاری میتواند انجام شود و یا اینکه از دستگاه های سم پاشی برای اینکار استفاده شود.

بسته بندی های کود مرغی زایا:
کود مرغی پلیت شده در کیسه های 25 کیلویی از جنس لمینت، سه لایه یا کامپوزیت بسته بندی میشود. اگر سفارش این کود با حجم بسیار زیاد باشد به صورت فله ای با ماشین تک، ده چرخ یا تریلی هم ارسال میشود.
کود مرغی مایع در سطل های 20 لیتری ریخته شده و پلمپ میشوند. اما در هر سطل کود مایع 25 کیلو کود جا میگیرد.

آنالیز کود مرغی غنی شده زایا:
نیتروژن 4 فسفر 5 درصد، پتاسیم 4 درصد، سولفور 5، کلسیم 4.5، منیزیم 300-500 ppm، آهن 1100-1300، مس 50-100، روی 400-200
 این کود غنی شده کامل نیز هست و تمامی عماصر مکرو و میکرو مورد نیاز و گیاه را داراست.

خواص کود مرغی زایا:
این کود با وجود عنصر گوگرد از بالا رفتن ph خاک جلوگیری میکند و با نگهداری رطوبت اجازه نمیدهد ازت موجود در خاک شسته شود یا عناصر مهم به تدریج آزاد شوند و همچنین حالت اسفنج گونه پلیت مرغی که آب را در خود نگه میدارد باعث میشود در خاک فضاهای باز ایجاد شود که ریشه بهتر نفس میکشد و سریعتر رشد میکند و از طریق منافذ ایجاد شده در خاک، گازهای سمی ساطع شده از ریشه نیز خارج میشوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *